Ett riktigt Orginal



Idag hämtade jag upp dessa två böcker på posten,
bedriver ju mina egna självstudier vid sidan av.
Författaren till böckerna heter Paula Begoun och
kallar sig the cosmetic cop. Hon undersöker, kritiserar
och recenserar många olika märken ute på marknaden. 
Alltid mycket roligare att läsa när man inte måste.
Och dessutom är det kul att varva sin propaganda
rika skolinformation med olika källor.
Det finns många myter kring skönhetsindustrin,
långlivade och svåra att skilja från rätt och fel.
Men jag tror på att man ska vara kritisk och
förnuftig.. Inte gå på allting som sägs, speciellt
inte av en försäljare som pratar om sina produkter.
Självklart kommer de att prata gott om sina produkter.
Att vi inte lär oss vad produkter innehåller och vilka
ämnen som är bra/dåliga för huden tycker jag är lite
underligt. Vi kommer dock ha en kurs i detta senare i år
(hoppas att den är rik på bra information och källor)

Men objektivitet kanske inte är något man kan vänta
sig när man går på en skola som ägs av skönhetsföretag.
Källförteckningar kanske inte är nåt man ska bry sig om..
Men jag ska gå å fråga en då. För nyfikenhet har ju ingen
dött av.. vad jag vet?

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0