Längtar



Idag är ingen vanlig dag, det är en alldaglig dag. En av dom man hoppas
försvinner ur ens minne illa kvickt.

Idag har vi haft make i skolan och fått måla en dags makeup. Är kul att
sminka men lite tricky, det är ansiktsform och färgnyanser, kall eller varm,
rund eller oval. inte helt enkelt men roligt.

Igår så hade vi salong och jag stod i repan å hade långtråkigt för det hände
inte ett skit.. men marielle en klasskompis gjorde en kvällsmakeup på en
dam som skulle ut å roa sig på kvällen. Hon hade med sig ett par färgade
linser som hon ville ha på sig inför kvällen. Problemt var ju bara att hon
inte kunde få i dom då hon inte vanligtvis bar linser. Jag fick göra en insats
och bände upp ögat på henne och stoppade in linserna efter lite trixande.
Kunden blev super fin och Marielle gjorde ett jätte bra jobb och då hade
vi bara haft en lektion i makeup :)

Imorgon är det salong igen och då har jag bara  en fortvård inbokad,
kan ju hända att det blir mer imorgon.

På kvällen blir det bästa myskvällen med vännerna!
Äntligen ska jag få krama på Louise som kommit hem från thailand. :)

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0